Jesienna ramówka WP.tv to nowi partnerzy kontentowi, nowe twarze – w tym odkryci w Sieci debiutanci – oraz nowe programy autorskie, emitowane zarówno w Internecie, jak i na „małym ekranie”.
Jesienią w największej telewizji internetowej w Polsce – WP.tv – pojawią się materiały światowych agencji prasowych, takich jak Reuters, Associated Press i Agence France Presse oraz telewizji tematycznych: FashionTV, WeddingTV, ITV. Telewizja internetowa portalu stawia jednak przede wszystkim na produkcje autorskie, przygotowywane przez zespół realizacyjny Wirtualnej Polski.
Kontent wideo opracowywany przez zespół WP.tv generuje aż 60% ruchu w serwisie, stanowiąc przy tym niecałe 5% wszystkich klipów dostępnych na naszej platformie – mówi Łukasz Skalik, kierownik telewizji internetowej WP.tv – Dlatego nadal będziemy umacniali pozycję rynkową, przede wszystkim przez poszerzanie oferty audycji własnych. Jesienią do naszej ramówki wprowadzamy m.in. serie „Plotkarnia”, „Deja vu” i „Paranormalna Polska”. Przybędzie też sporo wywiadów z gwiazdami rodzimego showbiznesu.
Serie autorskie – emitowane w pierwszej kolejności w obrębie platformy WP.tv – dostępne będą także z poziomu telefonów komórkowych (m.wp.tv), telewizji ITV oraz w wybranych sieciach ekranów LCD (supermarkety, salony fryzjerskie, środki komunikacji publicznej). Część trafi na platformę YouTube, której WP.tv jest oficjalnym partnerem na rynku polskim. To konsekwencja realizowanej przez WP strategii.
Warto podkreślić, że obszar video jest dziś jednym z najważniejszych kierunków naszej strategii. Głównym jej elementem jest postawienie na autorskie produkcje Wirtualnej Polski. – mówi Grzegorz Tomasiak, prezes Wirtualnej Polski. – Nasza telewizja internetowa według ostatnich danych Megapanel umacnia pozycję numer 1, dlatego też w dalszym ciągu zamierzamy poszerzać jej ofertę i inwestować w nią. Serwis WP.tv jest już dostępny w wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych. Kolejnym krokiem jest udostępnianie naszego kontentu w kanałach telewizyjnych. Współpracujemy już z ITV, trwają rozmowy dotyczące sprzedaży licencji kolejnym podmiotom zewnętrznym. W ten sposób dopełni się nasza strategia trzech ekranów.
Zespół: prezenterzy WP.tv
Jednym z filarów budowy WP.tv jest rekrutowanie do zespołu osób z doświadczeniem w produkcji wideo do Internetu.
Maciek ‘Sawik’ Sawicki – niegdyś prezenter telewizji internetowej dla graczy komputerowych HSTV, dziś prowadzi najpopularniejszą serię WP.tv „Upd@te – sieciowy donosiciel” (update.wp.tv) – pierwszy program w Polsce tworzony w 100% przez internautów – a także cykl „Kontrola” (kontrola.wp.tv), realizowany w całości w tramwaju, a powstający we współpracy z warszawskim ZTM. Niebawem pojawi się również w odświeżonej wersji cyklu „Przy piwie” (przypiwie.wp.tv)
Agnieszka Adamek – wcześniej dziennikarka trójmiejskiej telewizji internetowej EiA, obecnie prezenterka serii „Bez tabu” (beztabu.wp.tv), czyli seks-porad z udziałem eksperta na bazie pytań przesyłanych przez internautów. Prowadzi też serię „Metka’” (metka.wp.tv) – krótkie wywiady z polskimi gwiazdami połączone z prezentacją ich „szafy” oraz cykle „HydePark” (hydepark.wp.tv) – interaktywną sondę uliczną i „Sekrety Urody’„(sekretyurody.wp.tv) – porady związane z kosmetyką i pielęgnacją.
Do zespołu, po krótkiej przerwie, powraca Anna ‘Kubanka’ Krasnodębska – w przeszłości związana z IDG – która poprowadzi serię „Plotkarnia” (plotkarnia.wp.tv)
Nie zabraknie również osób z doświadczeniem w produkcji dla „tradycyjnej” telewizji programowej.
Robert Patoleta – wcześniej prezenter-dziennikarz Superstacji i TVP – poprowadzi cykl krótkich i bezkompromisowych wywiadów z polskimi celebrytami, w których gwiazdy będą dementowały krążące na ich temat plotki (gwiazdy.wp.tv)
Aleksandra Mątkiewicz – w przeszłości prezenterka stacji TVN oraz spikerka Antyradia i Radia Kolor – w WP.tv poprowadzi talk-show z kontrowersyjnymi postaciami pt. „Strefa Wolnych Myśli” (strefa.wp.tv) oraz cykl „MotoStory” (motostory.wp.tv) – gdzie znane osoby prezentują swoje samochody i opowiadają o drogowych perypetiach.
Michał ‘Krooger’ Cichy – redaktor magazynów „Reset” i „Click!”’, występował też przed kamerą TVP i 4fun.tv – w WP.tv przygotuje i poprowadzi autorski program dla graczy komputerowych, „Gaming’„(gaming.wp.tv).
Zespół: stali eksperci WP.tv
Obok ekipy własnych prezenterów telewizja WP.tv stawia też na stałych ekspertów.
Nowy program, zatytułowany „Paranormalna Polska” (pp.wp.tv), poprowadzi znany badacz zjawisk nadprzyrodzonych Marcin Mizera – redaktor pism „Gwiazdy Mówią”, „Czwarty Wymiar”, „UFO”. Wystąpi również gościnnie w kontynuacji serii „Enigma” (enigma.wp.tv), poświęconej największym zagadkom z dziedziny współczesnej nauki.
Rolę stałego eksperta w programie „Bez tabu” (beztabu.wp.tv) pełnić będzie dr Andrzej Depko, seksuolog współpracujący z radiem TOK FM.
Od niedawna w ramach serii „Komisariat” (komisariat.wp.tv) – powstającej we współpracy z Komendą Główną Policji – można też śledzić wypowiedzi funkcjonariuszy i ekspertów policyjnych.
Zespół: debiuty
W jesiennej ramówce WP.tv zadebiutują bracia Kwas. Konstanty ‘Kostek’ Kwas poprowadzi „Uliczny Kombajn” (ulicznykombajn.wp.tv), w którym przechodnie odpowiadać będą na irracjonalne pytania, a wkrótce również serię „Makulatura”. Stanisław ‘Stanek’ Kwas w „Ślepej Kliszce” (slepakliszka.wp.tv) wytykać będzie błędy filmowe w najpopularniejszych produkcjach światowej kinematografii, a od połowy września w programie „Deja vu” pokaże, jak po latach zmieniły się miejsca, w których grane były najbardziej znane sceny polskich filmów.
Podstawą koncepcji budowy zespołu WP.tv jest łączenie funkcji w ramach poszczególnych stanowisk. Redaktor sam przygotowuje program, prowadzi go, organizuje ekipę i dba o research. W normalnych warunkach telewizyjnych jest to kilka odrębnych stanowisk. Ponieważ specyfika treści emitowanych w Internecie jest diametralnie inna od tej oferowanej na ekranie telewizora, zmieniliśmy strukturę WP.tv oraz przeszliśmy na spłaszczony model produkcyjny – mówi Łukasz Skalik – Dzięki tym modyfikacjom uzyskaliśmy większą elastyczność pracy ekipy, a oglądalność serwisu na przestrzeni roku wzrosła dwukrotnie.
WP.tv jest obecnie oglądana przez co siódmego internautę w Polsce i jest zdecydowanym liderem wśród serwisów oferujących bezpłatne i legalne wideo w Sieci.
Kampania promocyjna
Jesienna „ramówka” WP.tv wsparta będzie kampanią promocyjną emitowaną w Sieci. Główny cel kampanii to przyciągnięcie do platformy WP.tv jak największej liczby internautów. W tej odsłonie promujemy przede wszystkim sztandarowe produkcje cykliczne WP.tv – mówi Justyna Sękowska z Działu Marketingu portalu – Po kliknięciu w formę reklamową użytkownik będzie miał możliwość obejrzenia za darmo wszystkich dotychczasowych odcinków danej serii oraz dokonania subskrypcji, by w przyszłości być informowanym na bieżąco o pojawieniu się kolejnych części programu.
Ekspansja
To właśnie możliwość decydowania o tym, co i kiedy chce się obejrzeć jest najmocniejszą cechą telewizji internetowej i odróżnia ją od tradycyjnej TV programowej. Każdy z klipów dostępnych w bazie WP.tv można obejrzeć w całości, za darmo, dowolną ilość razy, a niektóre osadzić na prywatnych blogach lub stronach zewnętrznych serwisu i portalu.
Z ostatniej opcji korzysta np. konkurencja rynkowa WP. Pokazuje to przykład jednego ze zrealizowanych w ostatnim czasie materiałów. Klip z wypowiedzią narzeczonego pewnej polskiej celebrytki osadziły na swoich stronach prawie wszystkie serwisy plotkarskie w Polsce, mimo faktu, że na końcu zwierał on pozdrowienia dla… widzów Wirtualnej Polski – mówi Wojciech Patatyn, wydawca WP.tv – Podobne sytuacje miały już miejsce w przeszłości. Coraz częściej też wypowiedzi osób pojawiających się na wizji w WP.tv drukowane są w prasie kolorowej.
Twórcy platformy WP.tv nie wykluczają dalszej ekspansji w przyszłości.
Wysokie wskaźniki oglądalności naszych produkcji w blokach programowych partnera, telewizji ITV, pokazują, że kontent WP.tv zyskał uznanie również u telewidzów – mówi Łukasz Skalik – W chwili obecnej posiadamy wystarczającą ilość produkcji własnych, by zapełnić 24-godzinną ramówkę telewizji, w klasycznym tego słowa znaczeniu.
Długość wszystkich 26 tysięcy materiałów wideo dostępnych w bazie serwisu WP.tv wynosi, w przybliżeniu, 2 648 800 sekund. Zatem, aby obejrzeć całą zawartość programową WP.tv, pojedynczy użytkownik musiałby spędzić przed ekranem komputera 735 godzin, co daje miesiąc oglądania non-stop. Warto dodać, że niektóre produkcje WP.tv w Internecie notują momentami większą oglądalność niż programy telewizji tradycyjnej. Średnia dobowa oglądalność WP.tv od początku 2009 roku wynosiła 250 tysięcy unikalnych użytkowników, przy czym rekordowa – 519 812.
Przewaga Internetu nad telewizją powoli staje się faktem. My stawiamy na VoD, czyli wideo na żądanie, jako model dominujący dziś w globalnej Sieci – wyjaśnia Stanisław Ulicki, Dyrektor Programowy portalu – Choć bez problemów moglibyśmy nadawać w modelu liniowym, nie robimy tego, w przekonaniu, że taki rodzaj przekazu nie spełnia oczekiwań naszych użytkowników. Nie odżegnujemy się jednak od emisji naszych produkcji w „tradycyjnych” stacjach TV, czego dowodem była i jest nasza obecność w ITV, Orange Sport i 4fun.tv. Poszukujemy też nowych partnerów z kręgu szeroko rozumianych mediów, w obszarach innych niż telewizja liniowa.
Wszystkie serie WP.tv: http://serie.wp.tv
Więcej na temat prezenterów: http://ekipa.wp.tv
Telewizja internetowa WP: http://wp.tv
Informacje dodatkowe o WP.tv
Telewizja internetowa WP.tv to obecnie 12 kanałów tematycznych: Showbiznes, Lifestyle, Sensacje, Moto, Film, Teledyski, Gry, Newsy, Sport, Biznes, Rebel, Ukryta kamera, w tym ponad 27 cyklicznych programów autorskich przygotowywanych przez ekipę realizacyjną WP.tv. Dziennie w serwisie pojawia się średnio 50 legalnych klipów wideo.
Według najnowszego dostępnego badania Megapanel PBI/Gemius, z czerwca 2009, WP.tv jest zdecydowanym liderem w polskim Internecie wśród multimedialnych platform telewizyjnych oferujących w pełni darmowy i legalny kontent wideo w Sieci
Nazwa serwisu | Użytkownicy (RU) | Czas (godz:min:s) | Zasięg |
wp.tv | 2 405 215 | 00:20:17 | 14,39 % |
onet.tv | 1 960 580 | 00:07:12 | 11,73 % |
interia.tv | 338 365 | 00:10:30 | 2,02 % |
s2o.tv | 225 964 | 00:08:13 | 1,35 % |
ipla.tv | 120 138 | 00:08:50 | 0,72 % |
tivi.pl | 118 735 | 00:14:09 | 0,71 |
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, 06.2009
Według badań amerykańskiej firmy Alexa Internet, monitorującej ruch w globalnej Sieci, telewizja internetowa Wirtualnej Polski na początku września 2009 reprezentowała Polskę – jako jedyny krajowy serwis – w zestawieniu pięćdziesięciu największych stron na świecie operujących w domenie ‘.tv’. Zajmując 21. pozycję w rankingu, WP.tv wyprzedziła takie serwisy o zasięgu globalnym, jak m.in. rai.tv, tnt.tv, arte.tv, viva.tv.