Siły nieczyste grasują w internecie
W ostatnich dniach w polskim internecie odbywa się prawdziwy sabat ciemnych mocy. Od 1 do 10 lipca słowo„czarownica” pojawiło się 267 razy. Dla porównania – w całym czerwcu wykryto jedynie 159 śladów jej obecności. Czarownicy towarzyszy oczywiście szatan, który w pierwszej dekadzie lipca zwiększył swoja obecność o 16% w porównaniu do ubiegłego miesiąca. Do gwałtownego wzrostu popularności ciemnych mocy paradoksalnie przyczynił się ich gorliwy przeciwnik – szef Radia Maryja, ojciec Tadeusz Rydzyk, którego niedawne, szeroko cytowane przez media wypowiedzi zawierały właśnie te słowa. NetSprint.pl przygotował raport dotyczący popularności słów powszechnie kojarzonych z ciemnymi mocami. Od 1 czerwca do 10 lipca najpopularniejszym z nich było – z uwagi na wieloznaczność – słowo „duch”, który straszył w tym czasie 1945 razy. Wypowiedzi szefa Radia Maryja spowodowały znaczne zmiany w ostatnich dniach: od 8 do 10 lipca najpopularniejszym mrocznym słowem jest „czarownica” (207 publikacji). Diabły i wiedźmy cieszą się zdecydowanie mniejsza popularnością – w analizowanym okresie w polskim Internecie pojawiły się odpowiednio 606 i 204 razy. Antychryst powoli odchodzi w niepamięć – od początku czerwca pisano o nim jedynie 5 razy.
Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint. NewsPoint monitoruje ponad 1000 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się pod adresem: http://www.newspoint.pl/download/NewsPoint_lista_serwisow.xls . Raport w wersji online: http://www.newspoint.pl/nowosci/sily_nieczyste_grasuja_w_internecie. Więcej na temat NewsPoint: www.newspoint.pl. NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Współpracuje z kilkoma tysiącami klientów prezentujących swoje reklamy w wynikach wyszukiwania oraz systemie reklamy kontekstowej Adkontekst (zasięg w czerwcu wg badań Megapanel/PBI wyniósł 87%). Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet, NetSprint Site i NetSprint eCommerce. Na początku 2007 roku NetSprint wprowadził na rynek aplikację NewsPoint – monitoring komunikacji w Internecie, oferujący nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie. NetSprint.pl jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych Europy Środkowej. Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu "Teraz Internet" w kategorii "Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna Mecom Europe. Od czerwca 2007 NetSprint.pl jest członkiem Internet Advertising Bureau Polska. Dane kontaktowe: Marcin Jabłoński Olga Kamińska |



